Hotel California .... και το μυστήριο!!

Για το συγκεκριμένο κομμάτι έχουν ακουστεί τα άπειρα σενάρια...ποια να είναι όμως η αλήθεια?
Έψαξα και σκάλισα πολλά για να καταλήξω στο τί πραγματικά συμβαίνει, τι ισχύει και τι όχι...τι είναι απλά ένας μύθος και τι ίσως μια ιδιαίτερη αλήθεια...

Το «Hotel California» είναι το τραγούδι τίτλου από το λεύκωμα των Eagles του ίδιου ονόματος και κυκλοφόρησε στις αρχές του 1977. Είναι ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του album-oriented της εποχής του ροκ. Οι "βαθμοί" γραψίματος για το τραγούδι μοιράζονται από Don Felder, Don Henley και Glenn Frey.
Οι στίχοι του τραγουδιού περιγράφουν την καθιέρωση του τίτλου ως θέρετρο πολυτέλειας απ' όπου «μπορείτε να κοιτάξετε έξω οτιδήποτε σας αρέσει, αλλά δεν μπορείτε ποτέ να φύγετε.» Στην πραγματικότητα, το τραγούδι λέει την ιστορία ενός κουρασμένου ταξιδιώτη που γίνεται παγιδευμένος σε ένα εφιαλτικό ξενοδοχείο πολυτελείας που εμφανίστηκε καταρχάς προσκαλώντας και βάζοντας τον στον πειρασμό.Ο Don Henley το αποκαλεί «η ερμηνεία της υψηλής ζωής στο Λος Άντζελες» και επανέλαβε αργότερα «βασικά είναι ένα τραγούδι για το σκοτάδι του αμερικανικού ονείρου και για την υπερβολή στην Αμερική».

Στις 17 Ιουλίου 2008 μια εμφάνιση στο Howard Stern παρουσιάζει στη Sirius Satellite Radio, ο Don Felder περιέγραψε την προέλευση των στίχων:

« Ο Don Henley και ο Glen γράψανε τις περισσότερες λέξεις. Όλοι μας ήμαστε στο δρόμο προς το LA τη νύχτα. Κανένας δεν ήταν από Καλιφόρνια, και εάν οδηγείτε στο LA… τη νύχτα μπορείτε ακριβώς να δείτε αυτήν την πυράκτωση στον ορίζοντα των φώτων, και τις εικόνες που περνούν μέσα από το μυαλό σας του Hollywood και όλων των ονείρων που έχετε και με βάση όλα αυτά ξεκινήσαμε… το τραγούδι αυτό.>>

Η αφηρημένη φύση των στίχων έχει οδηγήσει τους ακροατές σε πολλές ερμηνείες τους κατά τη διάρκεια των ετών, συμπεριλαμβανομένων κάποιων που διαδίδονται προφορικά και μέσω του Διαδικτύου, σε σατανικές ερμηνείες αυτών. Άλλες φήμες λέγανε ότι το «Hotel California» αναφερόταν σε ένα ξενοδοχείο που οργανώθηκε από τους κανιβάλους. To Ξενοδοχείο αυτό ήταν αρχικά ένα ξενοδοχείο πολυτελείας που μετατράπηκε σε μια στρατιωτική βάση WWII. Μετά από τον πόλεμο αποκτήθηκε ως φυλακή αποκατάστασης ναρκωτικών Καλιφόρνιας. Οι εξαρτημένοι μπορούν να εισαχθούν μέσα εθελοντικά, αλλά η απαλλαγή καθορίζεται από την πρόοδό τους. Τα κρυφά μέρη φωτίζονται από τους καθρέφτες που είναι ψηλά. Και ότι ο φρουρός φυλάσσει το παρασκευασμένο στις φυλακές κρασί «pruno» που αναφέρθηκε. Αυτές οι φήμες έχουν αντικρουσθεί από την μπάντα...

Ο όρος «colitas» στην πρώτη στροφή του τραγουδιού είναι ένα λουλούδι ερήμων, επίσης γνωστό ως φασκομηλιά ή Colita de Rata. Και ο Don Henley και ο Felder επανειλημμένα και δημόσια έχουν δηλώσει ότι Colitas είναι «μεθυστικά λουλούδια ερήμων». Άλλοι βεβαιώνουν ότι «τα colitas» είναι ένας ισπανικός όρος για «τις μικρές ουρές» ή «τα μικρά κατώτατα σημεία.» Αυτό είναι μια αναφορά στους οφθαλμούς των καννάβεων.


Για να το "πιάσουμε" απ' την αρχή...

Αrtist: Eagles Album : Hotel California Song : Hotel California


On a dark desert highway, cool wind in my hair
Warm smell of colitas, rising up through the air

Έχω ακούσει διάφορες εξηγήσεις για τα "colitas" με τη μόνη σημασία, οποιασδήποτε αξίας,που είναι η μαριχουάνα. Ποια καλύτερη αναφορά για τον καλλιτέχνη πρίν βυθιστεί σε εκείνη την στεναχώρια; Ένα υψηλό συναίσθημα, ήρεμος, ελεύθερος, ένας αέρας στα μαλλιά του…

Up ahead in the distance, I saw a shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night

Ποιος δεν βλέπει φώτα λαμπερά όταν είναι στα ναρκωτικά? Αλλά εκείνο το φως λαμπυρίσματος είναι ο υλισμός όπως των πλουσίων, σου περνάνε την ιδέα ότι ο τραγουδιστής είναι επηρεασμένος απ' τα ναρκωτικά...

There she stood in the doorway;
I heard the mission bell
And I was thinking to myself,
this could be heaven or this could be hell

"Αυτή", Ο υλισμός, στέκεται μεταξύ της ελεύθερης ζωής του και του κόσμου...λέει ότι "άκουσε" το κουδούνι (αόριστος), εδώ είναι σημαντικό ότι προσπαθεί να μας προσδιορίσει τον χρόνο, περασμένος παράδεισος, παλιός...μετά το κουδούνι της ερχόμενης "αποστολής" του προς την κόλαση της γης....
Then she lit up a candle and she showed me the way
There were voices down the corridor,
I thought I heard them say...

Welcome to the hotel California
Such a lovely place
Such a lovely face
Plenty of room at the hotel California
Any time of year, you can find it here

"Αυτή" Του ανοίγει το δρόμο μέσω της πόρτας, ο υλισμός τον σύρει μέσα όπου η μέθη η υψηλή τον καθυστερεί, «μια τέτοια καλή θέση,» «ένα τέτοιο καλό πρόσωπο,» εδώ είναι τόσο μυστηριώδης. Το μεγάλο παιχνίδι στις λέξεις εδώ είναι ότι έχει πει το ακούει από τις φωνές κάτω από το διάδρομο, οι άνθρωποι είναι ήδη εκεί, ότι είναι στην Καλιφόρνια το μέρος του απόλυτου πυρετού χρυσοθηρίας, των παραλιών, και των κινηματογράφων (ωραίο μέρος) και του κινηματογράφου Hollywood και της πλαστικής χειρουργικής...

Her mind is tiffany-twisted, she got the Mercedes bends

Το μυαλό του «υλισμού» εμπλέκεται από την Tiffany μέχρι και τη Mercedes: Tiffany για το ακριβό κόσμημα, Mercedes για τα ακριβά αυτοκίνητα. Οι προοπτικές του κόσμου όμως παίρνουν διαστρεβλωμένες από αυτά τα πράγματα, το οποίο εξηγεί ένα άλλο παιχνίδι διασκέδασης στις εργασίες με «Benz» ή τις κάμψεις

She got a lot of pretty, pretty boys, that she calls friends

Ποιος δεν πιστεύει ότι τα όμορφα αγόρια είναι ένα είδος γυναικείου "υλισμού"?

How they dance in the courtyard, sweet summer sweat.
Some dance to remember, some dance to forget

Αυτό είναι όπου οι ερμηνείες ανακατεύουν. Ο υλισμός και τα αγόρια της χορεύουν για να θυμηθούν και να ξεχάσουν. Θυμηθείτε το παρελθόν, βολικός, ευτυχής τρόπος ζωής, και (προαναγγέλλοντας στο τέλος του τραγουδιού!) για να ξεχάσουν επειδή, «δεν μπορείτε ποτέ να φύγετε» Μια άλλη συστροφή είναι πώς ο κόσμος ακολουθεί τις στιγμές που θυμούνται ή που ξεχνούν, με αυτόν τον τρόπο, που είναι ο χορός. Ανάμνηση της παιδικής ηλικίας τους ή νωρίτερα στη ζωή τους όταν είχαν περισσότερα χρήματα ή περισσότερα παιχνίδια ή για άλλα επίπονα ζητήματα στη ζωή τους.

So I called up the captain,
please bring me my wine
He said, we haven t had that spirit here since nineteen sixty nine

Έτσι, έχουμε μάθει ότι ο χορός είναι πώς θυμόμαστε την προηγούμενη ζωή ή ξεχνάμε την κατάθλιψη. Το κρασί είναι καλός τρόπος να θερμανθούν χορεύοντας τα παπούτσια. Η απάντηση του καπετάνιου είναι ενδιαφέρουσα, δεν είχαν εκείνο το κρασί από το 1969, από το καλοκαίρι της αγάπης, το καλοκαίρι της ελευθερίας από τις κατοχές. Δεν είχαν τη δυνατότητα να τους δώσουν το κρασί αυτό...

And still those voices are calling from far away,
Wake you up in the middle of the night
Just to hear them say...

Welcome to the hotel California
Such a lovely place
Such a lovely face
They livin it up at the hotel California
What a nice surprise, bring your alibis

Mirrors on the ceiling,
The pink champagne on ice
And she said we are all just prisoners here, of our own device

Οι φωνές συχνάζουν πάντα (δείτε, είπα ότι ήταν μυστηριώδες), οδηγώντας πάντα για να ολοκληρώσουν, να επιτύχουν, και να αγοράσουν περισσότερο. Οι καθρέφτες είναι μια μεγάλη αναφορά για το ενήλικο ακροατήριό μας ενώ η ρόδινη σαμπάνια είναι βεβαίως ένα άλλο σύμβολο της πολυτέλειας. Η τελευταία γραμμή σταματά την ελπίδα και η απόγνωση δεδομένου ότι είμαστε παγιδευμένοι του. Στην αναζήτηση του πλούτου δημιουργήσαμε τον τρόπο ζωής μας.

And in the master s chambers,
They gathered for the feast
The stab it with their steely knives,
But they just can t kill the beast

Σε μια κοινωνία, τι είναι ένα συχνό θέμα της συνομιλίας; Διακοπές; Πώς χρειάζεστε ένα διάλειμμα; Πώς αναμένετε με ενδιαφέρον το Σαββατοκύριακο; Όταν ετοιμαζόμαστε για μια γιορτή, διαπερνάμε σε αυτό το κτήνος, η πρωταρχική σπουδαιότητα μας, η επιθυμία μέσα μας να πάμε πίσω στην ελευθερία, μακρυά από αυτές τις παγιδεύσεις. Οι άνθρωποι θέλουν να σκοτώσουν εκείνο το "μέρος" τους, για κάτι πιο μόνιμα ειρηνικό, ελεύθερες χωρίς "σκλαβιά" ημέρες, επειδή οι ζωές μας ειδάλλως είναι έτσι κι αλλιώς αγχωτικές, αλλά δεν μπορούμε και δεν θέλουμε να απελευθερωθούμε ποτέ από αυτό.

Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before

Σαφώς, το χάλι που σε φέρνει πίσω σε εκείνο τον τρόπο ζωής αντί της συζήτησης.Ο μόνος τρόπος για να επιστρέψει στη θέση πριν από εκεί είναι να πάει πίσω σε εκείνο τον απλό τρόπο ζωής.

relax, said the night man,
We are programmed to receive.
You can checkout any time you like,
But you can never leave!

Αυτός, το άτομο νύχτας, η "φρουρά" (που εμπορεύεται;) λέει σε μας για να μας χαλαρώσει, είναι λογικό και έτσι είμαστε όλοι, επιθυμούμε πράγματα. Παρουσιαζόμαστε ψηλά και ρυθμιζόμαστε από την κοινωνία για να είμαστε δεκτικοί στα μηνύματα για τη θέση και τον πλούτο. Φυσικά, μπορούμε «να το ελέγξουμε », να πάμε σε διακοπές, να τρέξουμε ψηλά στα βουνά και να φύγουμε μακριά για μια στιγμή, αλλά, δεν θα αποτραβηχτούμε/απομακρυνθούμε/αποχωριστούμε ποτέ από την πλεονεξία....


Πάμε να δούμε τώρα τι ακούγεται...

υπήρχαν φήμες πως οι στίχοι αναφέρονται σε ένα ξενοδοχείο η οποία ήταν η εκκλησία του σατανά του Lavey, και κάπου βρήκα ότι ο άνδρας που φαίνεται στο εξώφυλλο είναι ο Anton Lavey (μάλλον αυτόν στον κύκλο αριστερά) και κάποιο από τα μέλη του συγκροτήματος ή και όλοι τους πούλησαν τη ψυχή τους στο διάβολο για να κάνουν επιτυχία.

Άλλη μία εκδοχή είναι πως το ξενοδοχείο αυτό το είχε ένα ζευγάρι όπου σκότωνε τους πελάτες του ξενοδοχείου του και τους έθαβε στο υπόγειο....ποιος ξέρει...

Άλλες φήμες λένε πως αν γυρίσεις το κομμάτι ανάποδα θα ακούσεις άλλα λόγια...

Για δείτε το:


και άλλο ένα:



Συνοπτικά στοιχεία της ζωής την δεκαετία του '70 στην Αμερική και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια: Όλοι οι wannabe's πήγαιναν στην California για να πραγματοποιήσουν το όνειρο τους. Ο τόπος ήταν γεμάτος από καλλιτέχνες που έκαναν επιτυχίες και άτομα που χάνονταν στο παρασκήνιο. Όλα ήταν στην υπερβολή τους και κυρίως η μουσική επιχείρηση.

Οι Eagles με αυτό το τραγούδι ουσιαστικά παρουσιάζουν ακριβώς αυτή τη κατάσταση... Όλα σε υπερβολή, χαμένοι άνθρωποι, πλούτος και ναρκωτικά...

Στην ίδια συνέντευξη αναφέρεται και ότι την έμπνευση για το τραγούδι την πήραν από μία μαζική αυτοκτονία που έγινε εκείνη την εποχή σε μία "εκκλησία" της Καλιφόρνιας. Είπαμε, η υπερβολή σε όλο της το μεγαλείο. Βάλτε τα όλα αυτά σε στίχους και μουσική και έχετε το Hotel California, ένα από τα καλύτερα τραγούδια που έχουν γραφτεί και κυκλοφορήσει ποτέ...

Αν θέλετε πάντως να κλείσετε κάνα δωμάτιο εδώ μπορείτε :

hotelcaliforniareservations@hotmail.com

3 σχόλια:

Χρειάστηκε να δω το θέμα αναρτημένο απο τη φίλη - συνεργάτιδα Rata για να πάρω μια σφαιρική ενημέρωση γύρω από την παραφιλλολογία για το τραγούδι αυτό, καθώς τόσα χρόνια άκουγα αλλά δεν ενδιαφέρθηκα στα σοβαρά να το ψάξω. Ειναι συμβολικοί οι στίχοι; Περιγράφουν μια απόκοσμη κατάσταση; Έχουν κάποιο κρυφό μήνυμα; Εκείνο που εγω μπορώ να αντιληφθώ, αλλά καθαρά μουσικά, είναι ότι πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα κομμάτια, που προϋποθέτει αρκετό ταλέντο για να δομηθεί μελωδικά και συνθετικά. Κατόπιν έρχεται, για μένα, ο στίχος ο οποίος βέβαια καμμιά φορά έχει τους...δικούς του σκοπούς(!) πέραν της μουσικής! Αλλά η φήμες και οι διαδόσεις καμμιά φορά εξάπτουν τη φαντασία του κόσμου! Αν είναι πάντως να κρατήσω μιά ερμηνεία θα διαλέξω τη συμβολική που ταιριάζει στο όλο επίπεδο του τραγουδιου! Μπράβο Rata! Καλή δουλεια!

 

Διαφωνώ κάθετα...καλή δουλειά αλλά λίγο φάση σχολείου με ποιηματάκια που ερμηνεύουμε πχ την "πετρα" ως δυστυχία επειδη ετσι θελουμε...η αποψη μου ειναι οτι το αληθινο ειναι το προφανες.και εχω να σου τεκμηριωσω με ιστορικα γεγονοτα οτι,μαλλον,καποιοι μυθοι ισως να μην ειναι μυθοι

 

Ξένια άλλοι διαφωνούν και άλλοι συμφωνούν με την κάθε προσπάθεια ερμηνείας του συγκεκριμένου κομματιού. Αυτό είναι φυσικό για οτιδήποτε δεν είναι ξεκάθαρο. Αν διαφωνείς με το σχόλιό μου περί "καλής δουλειάς", εξακολουθώ να πιστεύω πως η παράθεση όλων αυτών των στοιχείων, είναι μια καλή δουλειά. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ασπάζομαι την ερμηνεία. Ούτε αναγκαστικά σημαίνει πως και η ίδια η Rata που το ανάρτησε πιστεύει σε αυτήν την ερμηνεία. Εκείνο που πιστεύω απόλυτα, είναι πως πρόκειται για ένα τραγούδι από τα πολύ αξιόλογα από καθαρά μουσικής άποψης, και το ότι αφήνει αυτές τις τρύπες για απόκοσμες ερμηνείες ίσως να του δίνει μια διαχρονική αίγλη μυστηρίου αλλά μάλλον το ζημιώνει μουσικά. Συμφωνώ κι εγώ πως το αληθινό είναι το προφανές, το θέμα είναι τί είναι προφανές για τον καθένα, πόσα προφανή μπορεί να περιέχονται σε ένα δημιούργημα, κλπ. Προσωπικά επιλέγω να μένω στις αισθήσεις που είχα από μικρός ακούγοντας την ταξιδιάρικη μουσική του, και ομολογώ πως με "χαλάει" κιόλας να το δω με την οπτική των ερμηνειών. Για μένα είναι και θα παραμείνει ωραία εναλλαγή ακόρντων, θαυμάσια μελωδία, και ένα πολύ ωραίο solo.
Χμμ...κάποιοι μύθοι δεν είναι (παρα)μύθοι! Αλλά αυτό είναι μεγάλο θέμα. Και με πολλές προεκτάσεις. Αφού φτάσαμε να πιστεύουμε πολλές φορές τα παραμύθια και μετατρέπουμε διάφορες αλήθειες σε μύθους όταν δεν μας συμφέρει...
Ευχαριστώ για το σχόλιο.

 

Δημοσίευση σχολίου